• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Nån idé att testa samlingslån?

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
179
Poäng
357
Funderar på att passa på att ansöka om samlingslån nu när UC-betyget har gått ner till hyfsad nivå. Förutsättningar:

- Blancolån totalt: 717.000:-
- Krediter totalt: 79.000:- beviljat, 44.000:- utnyttjat (synligt på UC nu, mer utnyttjat idag)
- UC-risk: 1,6
- UC-förfrågningar: 2 st varav en är över 6 mån. Den andra är drygt 2 mån gammal, sökte på Lendo i slutet av juli.
- Deklarerad inkomst 2021: 330.000:- (360.000:- nu som kan intygas med lönespecar vid behov)

Vad tror ni, är det nån idé att söka? Skulle egentligen vilja söka ca 400.000:- för att släcka krediterna samt dom två sämsta blancolånen men det kanske är en ”magisk” gräns vid 350.000:-? Är inte hela världen om jag inte får nåt vettigt just nu, har ändå en plan att söka samlingslån om ca ett år då jag fr.o.m nästa månad kommer få löneökning med 5.000:-/månad. Känner bara att det kanske hade varit värt att chansa nu när betyget tillfälligt har gått ner, det lär nog gå upp en del igen vid nästa uppdatering p.g.a att krediterna är mer utnyttjade nu. Målet är i så fall att städa upp lite bland skulderna och få ner månadskostnaden lite..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Funderar på att passa på att ansöka om samlingslån nu när UC-betyget har gått ner till hyfsad nivå. Förutsättningar:

- Blancolån totalt: 717.000:-
- Krediter totalt: 79.000:- beviljat, 44.000:- utnyttjat (synligt på UC nu, mer utnyttjat idag)
- UC-risk: 1,6
- UC-förfrågningar: 2 st varav en är över 6 mån. Den andra är drygt 2 mån gammal, sökte på Lendo i slutet av juli.
- Deklarerad inkomst 2021: 330.000:- (360.000:- nu som kan intygas med lönespecar vid behov)

Vad tror ni, är det nån idé att söka? Skulle egentligen vilja söka ca 400.000:- för att släcka krediterna samt dom två sämsta blancolånen men det kanske är en ”magisk” gräns vid 350.000:-? Är inte hela världen om jag inte får nåt vettigt just nu, har ändå en plan att söka samlingslån om ca ett år då jag fr.o.m nästa månad kommer få löneökning med 5.000:-/månad. Känner bara att det kanske hade varit värt att chansa nu när betyget tillfälligt har gått ner, det lär nog gå upp en del igen vid nästa uppdatering p.g.a att krediterna är mer utnyttjade nu. Målet är i så fall att städa upp lite bland skulderna och få ner månadskostnaden lite..
Hur gick det för dig när du sökte i juli?
Jag hade absolut slängt iväg en ansökan om det ändå inte är hela världen om du blir nekad, en extra UC kommer ändå inte göra nån stor skillnad i framtiden från 2st till 3st. Jag sökte 500k en gång och fick även erbjudanden från banker som har 350k som max, så tror det är mer en myt.
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
179
Poäng
357
Sökte 350k i juli men fick inte ett enda erbjudande då. Kontaktade Lendo och kom överens om att sänka sökbeloppet till 150k och fick då erbjudande av Bank Norweigan till drygt 8% som jag tog. Skillnaden då var att krediterna var i stort sett fullt utnyttjade samt att UC-risken var på typ 4,3-4,5.
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
179
Poäng
357
Hur gick det för dig när du sökte i juli?
Jag hade absolut slängt iväg en ansökan om det ändå inte är hela världen om du blir nekad, en extra UC kommer ändå inte göra nån stor skillnad i framtiden från 2st till 3st. Jag sökte 500k en gång och fick även erbjudanden från banker som har 350k som max, så tror det är mer en myt.
Vet du hur lång tid det bör vara mellan ansökningarna? Har hört allt mellan 30-90 dagar..
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
179
Poäng
357
Skickade in en ansökan på 350k idag. Fick ganska omgående en offert av Nordax med effektiv ränta på 15% men sen blev det tyst. Tänkte att ok, det blev som jag misstänkte, jag får helt enkelt vänta till nästa år och tänkte inte mer på det. Men nu på eftermiddagen dök plötsligt Remember upp med ett erbjudande på hela beloppet med 8% effektiv ränta, vilket skulle kapa månadskostnaden med drygt 4.000:- när jag har släckt dom dyraste lånen och krediterna. Har aldrig haft lån hos Remember tidigare, brukar dom kräva en massa kompletteringar och koll på kontot och sånt efter signering? Inte för att jag har nåt att dölja men skulle i så fall vilja få klart allt så fort och smidigt som möjligt såklart..
 

Roya

Viktig medlem
Poäng: 166
Blev medlem
12 September 2022
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
56
Poäng
166
Skickade in en ansökan på 350k idag. Fick ganska omgående en offert av Nordax med effektiv ränta på 15% men sen blev det tyst. Tänkte att ok, det blev som jag misstänkte, jag får helt enkelt vänta till nästa år och tänkte inte mer på det. Men nu på eftermiddagen dök plötsligt Remember upp med ett erbjudande på hela beloppet med 8% effektiv ränta, vilket skulle kapa månadskostnaden med drygt 4.000:- när jag har släckt dom dyraste lånen och krediterna. Har aldrig haft lån hos Remember tidigare, brukar dom kräva en massa kompletteringar och koll på kontot och sånt efter signering? Inte för att jag har nåt att dölja men skulle i så fall vilja få klart allt så fort och smidigt som möjligt såklart..
Remember är jättebra och snabba med utbetalningar.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Skickade in en ansökan på 350k idag. Fick ganska omgående en offert av Nordax med effektiv ränta på 15% men sen blev det tyst. Tänkte att ok, det blev som jag misstänkte, jag får helt enkelt vänta till nästa år och tänkte inte mer på det. Men nu på eftermiddagen dök plötsligt Remember upp med ett erbjudande på hela beloppet med 8% effektiv ränta, vilket skulle kapa månadskostnaden med drygt 4.000:- när jag har släckt dom dyraste lånen och krediterna. Har aldrig haft lån hos Remember tidigare, brukar dom kräva en massa kompletteringar och koll på kontot och sånt efter signering? Inte för att jag har nåt att dölja men skulle i så fall vilja få klart allt så fort och smidigt som möjligt såklart..
Pengarna på kontot efter signeringen typ 2 dagar. Inga konstigheter, inga onödiga samtal, allting elektronisk, inga kompletteringar. Bästa remember men lite hög ränta. 1 till två tror jag betalfria månader men efter tre månader.
 

svensson__

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
10 Juli 2018
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Skickade in en ansökan på 350k idag. Fick ganska omgående en offert av Nordax med effektiv ränta på 15% men sen blev det tyst. Tänkte att ok, det blev som jag misstänkte, jag får helt enkelt vänta till nästa år och tänkte inte mer på det. Men nu på eftermiddagen dök plötsligt Remember upp med ett erbjudande på hela beloppet med 8% effektiv ränta, vilket skulle kapa månadskostnaden med drygt 4.000:- när jag har släckt dom dyraste lånen och krediterna. Har aldrig haft lån hos Remember tidigare, brukar dom kräva en massa kompletteringar och koll på kontot och sånt efter signering? Inte för att jag har nåt att dölja men skulle i så fall vilja få klart allt så fort och smidigt som möjligt såklart..
Haft Remember i några år och tycker dem är väldigt bemötesgående. Plus är också betalningsfria månader som nämndes i tråden.
Får man fråga vad du hade för förutsättningar när du sökte? Belåning samt inkomst vid ansökan?
MVH
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
179
Poäng
357
Haft Remember i några år och tycker dem är väldigt bemötesgående. Plus är också betalningsfria månader som nämndes i tråden.
Får man fråga vad du hade för förutsättningar när du sökte? Belåning samt inkomst vid ansökan?
MVH
717k blanco, 44k av 79k i utnyttjade krediter.
UC-risk: 1,6
Deklarerad inkomst 2021: 330k men angav 360k på ansökan vilket är min nuvarande inkomst.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp